Gara-gara status MySejahtera seorang Pengguna Twitter T4k b0leh naik kapal terbang

PETALING JAYA – Seorang pengguna Twitter mendakw4, dia tid4k dibenarkan untuk memasuki lapangan terbang berikut4n status di aplikasi MySejahteranya secara tib4-tib4 menjadi 0rang di bawah pemerhati4n (PUS).

Pengguna tersebut, @avia_whiskey93 berkata, dia telah ke lapangan terbang kerana dijadualk4n akan berlep4s ke satu destinasi, n4mun sebaik tiba di sana dia tid4k dibenarkan masuk kerana status PUS tersebut.

Katanya, sebelum bert0lak ke lapangan terbang, dia yang menaiki Grab dan perlu mengimb4s k0d MySejahtera di dalam kenderaan tersebut dan status MySejahteranya ketika itu menunjukkan risik0 rendah.

“Keadaan ini tr4gik dan tid4k lucu untuk berlaku sekarang. Saya ada penerbang4n pagi ini dan tid4k dibenarkan masuk ke lapangan terbang kerana st4tus PUS dan perint4h kuar4ntin di rumah (HSO) yang k0song.

“Sedangk4n tadi ketika mendaftar MySejahtera di Grab, status saya adalah risik0 rendah,” ciapnya sambil menyebut akaun Twitter rasmi aplikasi itu, @MySejahtera dan Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, @Khairykj.

Pengguna itu turut memu4t naik beberapa keping tangk4p layar aplikasi MySejahteranya yang menunjukk4n dia kini di bawah HSO tet4pi maklumat seperti l0kasi atau alamat tid4k tertera.

Selain itu, maklumat peribadi pengguna tersebut di bahagian Pr0fil juga hil4ng termasuk status v4ksinasi.

“Dan sekarang saya jadi 4lien! aplikasi ini bagus dalam menges4n k0ntak rapat tapi menyusahk4n apabila terjadi perkara sebegini. Harap KJ sudah b4ngun dari tidur memandangk4n hari ini hari Ahad dan semua orang teng4h huru-har4 kerana aplikasi ini,” ujarnya.

Sehingga kini, ciapan tersebut masih belum dibal4s 0leh pihak MySejahtera atau Menteri Kesihatan.

Pagi tadi, Kosmo! melap0rkan MySejahtera mem0hon ma4f atas kesilap4n teknik4l yang berlaku pada aplikasi tersebut di mana terdapat pengguna diberikan status 0rang di bawah peng4wasan (PUS) dan perint4h kuar4ntin di rumah (HSO) secara raw4k. –

sumber K! ONLINE

Advertisement

(Visited 5 times, 1 visits today)

Leave a Comment